onsdag den 26. januar 2011

Taffy

I går var en forfærdelig dag. I torsdags sprang Taffy over et hegn, som var ca 45 cm højt, da han landede peb han og ville ikke støtte på sit højre bagben. Det gik dog over efter en tid, men da han skulle ind i bilen var det galt igen. I dagene efter var han været noget generet af skaden, f. eks. når han skrabede efter en tissetår, kunne han pibe igen og ville ikke støtte på benet. I tirsdag kunne jeg konstatere, at han sommetider ikke satte benet helt ned på jorden, og vores kiropraktor/dyrlæge Camilla Gregersen (som han har frekventeret siden den første rygskade for 2 år siden), har engang sagt, at når en hest har en nerveskade i ryggen og ikke sætter benet helt ned, er det fordi den ikke kan føle, hvornår den er "på jorden". Det var tilfældet med Taffy for 2 år siden, men det var heldigvis blevet meget bedre. Åbenbart er nerveskader i ryggen noget forfærdeligt noget, for der var ikke nogen tvivl om, at hans aldrig kom helt over det, det kunne jeg dog tage hensyn til og jeg synes han havde et OK liv trods alt. Camilla var syg i går, så jeg tog ud til min "daglige" dyrlæge, Aalborg Dyrehospital, og i samråd med dyrlægen blev det besluttet, at Taffy skulle herfra. Jeg har haft et par dage til at vænne mig til tanken, men man er jo ikke klar alligevel, når det bliver til noget.
Fanny opholder sig helst tæt på mig, og hun er helt klart forstyrret af Taffys fravær, men han har jo også været her hele hendes liv. Taffy kunne være blevet 8 den 12. april, og Fanny er 5½ år, så han har jo altid været her. Flint er lidt rundt på gulvet, der er helt klart noget galt herhjemme, for mor tuder jo tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar